8/8/09

Ποιος; Εγώ!

Τα δικά της παιδικά χρόνια καταγράφονται μέρα με τη μέρα. Ούτε ένα χρόνο ζωής δεν έχει στις πλάτες της αλλά το υλικό για να αναπαραστήσει πολύ αργότερα τη βρεφική της ηλικία είναι ήδη πλούσιο. Πέρα από τις εκατοντάδες εκτυπωμένες και ψηφιακές φωτογραφίες, τα βίντεο και τα ενθύμια, διατηρώ και ένα ημερολόγιο για χάρη της. Τόσες εικόνες, τόσα πράγματα, τόσες λέξεις. Σε έντεκα μήνες.

Έχω ελάχιστες φωτογραφίες από τα παιδικά μου χρόνια. Βίντεο κανένα. Την αναπαριστώ με θρύλους. Ένας θρύλος λέει πως 9 μηνών μίλησα. Είπα "μύλο". Νομίζω πως θυμάμαι τη στιγμή που η Μαρία, ένα κορίτσι απ΄τη γειτονιά, έσκυβε πάνω μου και μου έδειχνε έναν εξαεριστήρα τοίχου επιμένοντας "μύλο", "μύλο", ώσπου τό'πα. Ένας άλλος θρύλος λέει πως 12 μηνών περπάτησα. Νομίζω πως θυμάμαι στο χωλ τη μαμά και άλλη μια γυναίκα, που μάλλον θα'ταν η αδελφή της, να μου κάνουν έλα- έλα, ώσπου περπάτησα στις αγκαλιές τους. Κι ένας άλλος θρύλος λέει πως 13 μηνών μου έλεγε η μαμά μου "φεγγαράκι μου..." και συμπλήρωνα "αμπό", "φέγγε μου..." συνέχιζε, "πατώ" συμπλήρωνα. Νομίζω πως δε θυμάμαι τίποτα απ' αυτή την σκηνή. Αλλά οι θρύλοι δε χρειάζεται πάντα να'ναι εικονογραφημένοι.

Τέλος ένας ακόμα θρύλος λέει πως ήμουν δυο και κάτι χρονών περίπου όταν τραγουδούσα "Τέρμα τα παράπονα, τέρμα κι οι καημοί". Νομίζω θυμάμαι εμένα στη βεράντα και τη γειτόνισσα με το τρανζιστοράκι στην αυλή της διπλανής μονοκατοικίας να ακούει τις μεγάλες επιτυχίες της εποχής. Και νομίζω θυμάμαι να με ανεβάζουν πάνω στο τραπέζι για να το τραγουδήσω και να το χορέψω. Ποιος; Εγώ! Που απόψε, πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια βρήκα και άκουσα ξανά το χιτάκι της Λίτσας Διαμάντη κι αντί να γελάσω και να χαρώ, έκλαιγα και έκλαιγα και έκλαιγα. Ποιος; Εγώ! Η μαμά της...

Τώρα ήρθες μάτια μου, μάτια μου, εσύ
τέρμα τα παράπονα, τέρμα κι οι καημοί...






17 σχόλια:

mamma είπε...

Θρύλε!

υγ. σε νοιώθω

Νικηφόρος Καιρός είπε...

ΛΑΪΚΟΝ ΕΜΜΕΤΡΟΝ


Από δυό χρονών και κάτι,
ετραγούδαγε άσματα της Λίτσας της Διασμάντη;
Έτσι εξηγούνται όλα,
δίχως φωτιά δεν βράζει κατσαρόλα!

Niemandsrose είπε...

@mamma, :)
υγ: Θρύλος κι εσύ;

@ΝΚ, εύγε! Ώρες- ώρες τρολλάκι σκέφτομαι να σε αφήσω να ζήσεις. Έχεις χιούμορ.

mamma είπε...

Σα να διάβαζα τα δικά μου θρυλικά κατορθώματα :)

lakis είπε...

Οι μαμάδες είναι η μνήμη μας, όλων εμάς που δε μεγαλώσαμε στη διάρκεια της ψηφιακής εποχής. Εμένα οι αναμνήσεις μου λίγες, της μαμάς πολλές. Μέρα καλή

Νικηφόρος Καιρός είπε...

Οι "φιλελεύθεροι" σε αφήνουν να πεθάνεις. Οι "αντιεξουσιαστές" να ζήσεις.

Τέτοιο σουξέ αυτή η Ελευθερία πιά;

Ανώνυμος είπε...

Κάποτε θα έρθεις στα λόγια μου. Δε θα αργήσεις να βάλεις moderation. Δεν έχεις λόγους να χαριεντίζεσαι με τον κάθε ανόητο. Ούτε και να υπομένεις τον κάθε συμπλεγματικό. Τα Ιερά σου να προφυλάξεις σου μιλώ.

ykwai

Niemandsrose είπε...

@mamma, γράψτα ντε! :)

@Λάκης Φουρουκλάς, αναρωτιέμαι ποιο υλικό για αναμνήσεις είναι πιο πλούσιο...Καλό σου μεσημέρι.

@ΝΚ, για την Αρβανιτάκη λες; :bb

@ανώνυμος, χμμ...moderation δεν προτίθεμαι να βάλω γιατί δεν έχει διαφορά για μένα να διαβάζω ιδιωτικά (και να τα μπλοκάρω) ή δημόσια τα πειράγματα του κάθε... πειραγμένου. Θα προτιμούσα να μη γράφονται καθόλου. Άλλωστε κάθε καλό μπλογκ έχει το τρολλάκι του. Τα καρποφόρα δέντρα πετροβολούν! (χαχα! ψωνάρα!)

Πάντως αυτό που λες με τα Ιερά μπορώ να το καταλάβω, νομίζω. Αλλά έτσι είναι η "έκθεση". Εσύ μπορεί να μοιράζεσαι τα σώψυχά σου και ο άλλος να κάνει χαβαλέ μ' αυτά. Δε πειράζει. Δεν είμαστε και σ' Εκκλησία...

Νικηφόρος Καιρός είπε...

ykwai,


Δεν έχεις ιδέα! Και η οικοδέσποινα που έχει, κάνει την πάπια!

Ατύχησες!

Niemandsrose είπε...

NK, Εκτός από ανόητος και συμπλεγματικός που λέει ο πιο πάνω ανώνυμος είσαι κουτοπόνηρη κατίνα. Όπως το περιγράφει ο Χαριτόπουλος στο εγχειρίδιο βλακείας.
Αναρωτιέμαι αν έχεις ίχνος αξιοπρέπειας στην real life.

Ανώνυμος είπε...

Δε με κατάλαβες, ρόδο. Όταν διηγείσαι τα παιδικάτα σου και μιλάς για το Παιδί σου ο Άλλος πρέπει να στέκεται προσοχή. Ο "χαβαλές" μπορεί να περιμένει. Ο σεβασμός στα Ιερά σου δεν. Προφύλαξέ τα με κόστος άχρηστες, ούτως ή άλλως, δημόσιες σχέσεις.

ykwai

Ανώνυμος είπε...

"Νικηφόρε Καιρέ" ήδη το ψευδώνυμο που διάλεξες με απωθεί. Ο χαμερπής τρόπος σου ακόμα περισσότερο με προσβάλλει. Το ρόδο το γνωρίζω περισσότερο από σένα. Και για τούτο οι υποδείξεις σου για το "ποιόν" της με προσβάλλουν. Μου προσβάλλεις την Αισθητική.

ykwai

Niemandsrose είπε...

@ykwai, κι όμως καταλαβαίνω τι μου λες. Αλλά για να σταθούν προσοχή τα τρολλ πρέπει να τους κόψεις τα πόδια. Διότι ως γνωστόν, ο διάολος έχει πολλά ποδάρια. Κι εγώ δε μπορώ να κάνω τον χασάπη καλοκαιριάτικα. Τους βάζω λιβάνι μπας και φύγουν αλλά έχουν λιγότερη τσίπα από πλήρως αποβουτυρωμένο γάλα. :)

υγ: δεν κάνω δημόσιες σχέσεις. Σε αυτό υπήρξες άστοχος/η.

Βάσκες είπε...

Μύθος και οι μνήμες, μύθος η αλήθεια, μύθος και το ψέμα.

Αυτούς τους μύθους που μισούμε μόνο για να τους αντικαταστήσουμε με άλλους πιο "αληθινούς".

Κλάψε, καλό σου κάνει.

Κλάψε, καλό μου κάνει.

Νικηφόρος Καιρός είπε...

FAQ#3: ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΒΟΛΗ;

Α: «ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ, χάρη στην οποία μπορούμε να κατηγορούμε τους άλλους για τα δικά μας λάθη. Όλοι μας χρησιμοποιούμε, σε κάποιο βαθμό, το μηχανισμό αυτό δεδομένου ότι όλοι μας βρισκόμαστε κατά καιρούς στην ανάγκη να προστατέψουμε την αυτοεκτίμησή μας. Τα νευρωτικά άτομα έχουν την τάση να χρησιμοποιούν το όπλο αυτό πολύ συχνά και σε υπερβολή.

»Η τάση να "προβάλουμε" μπορεί να μεσολαβεί σε πολλές περιπτώσεις και πάντα χωρίς να συνειδητοποιούμε την ύπαρξή της. Κάθε φορά που χρησιμοποιείται όμως εξυπηρετεί πάντα τον ίδιο στόχο: μας προστατεύει από το ν’ αντιμετωπίσουμε ορισμένες ιδιότητες, στάσεις ή συναισθήματά μας για τα οποία δεν είμαστε περήφανοι. Και μας προστατεύει από το να νιώσουμε ένοχοι γι’ αυτά.

»Η προβολή μας επιτρέπει να καμουφλάρουμε την αλήθεια για τον εαυτό μας, χρησιμοποιώντας κάποιον άλλο σαν αποδιοπομπαίο τράγο.».

Ανώνυμος είπε...

μονη μας πατριδα τα παιδικα μας χρονια και ας εχει το σαουντρακ και λιτσα διαμαντη....

Νικηφόρος Καιρός είπε...

Oύτε λόγος! Αλλά δεν θέλουμε κάτι καλύτερο για τα παιδικά χρόνια των παιδιών μας;